Genel

Valve’nin Yeni Gelir Sözleşmesi, Oyun Geliştiricilerine Daha Fazla Para Kazandırıyor

Valve’in oyun üreticileriyle yaptığı finansal anlaşmanın benzeri görülmemiş bir değişimi

Steam ana şirketi Valve, dağıtım anlaşmasındaki değişim ile birim satışlarının sayısı arttıkça geliştiricilere daha fazla para kazandırarak, Cuma günü geç saatlerde online video oyunu pazarı için yeni bir gelir ayrılışı duyurdu. Normalde, Valve Steam oyunundaki tüm oyun satışlarının yaklaşık yüzde 30’unu alıyor, Steam Direct programındaki küçük geliştiriciler için oyunların bazı istisnaları vardır. Bu, bir oyun yapımcısı veya yayıncının kazandığı ilk 10 milyon dolarlık satış için geçerli olacak. 10 milyon ila 50 milyon dolar arasındaki tüm satışlar için bölünme yüzde 25’e çıkıyor. İlk 50 milyon doların ardından yapılan her satış için, Steam sadece yüzde 20’lik bir kesinti yapacak.

 jd-feedback.com

“Steam gibi büyük bir ağın değeri, tüm katılımcıların katkıda bulunduğu ve paylaştığı birçok faydaya sahiptir. Bu katkıları yansıtmak için doğru dengeyi bulmak, iyi işleyen bir ağda zor ama önemli bir faktördür ”. Şirket Steam Topluluğu sayfasındaki bir açıklamada yazdı. “Başarılı oyunların ve onların büyük kitlelerinin bu ağ etkileri üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu her zaman açıktır. Bu sayede Steam, bu oyunların cazip bir platform olduğunu ve bu oyunlara çekici bir platform olmaya devam etmesini sağlamak için ağdaki tüm katılımcılar için önemli bir hedeftir.”

Valve ayrıca, geliştiricilerin, anlaşmanın gizlilik maddesine ilişkin bir güncelleme ile oyun satışları konusunda daha şeffaf olmasını da sağlıyor.

Bu Güncellemenin Sonuçları Ne Olacak?

Bu güncellenmiş anlaşma, mağazanın 15 yıllık geçmişindeki Steam’in finansal koşullarındaki en önemli değişikliği işaret ediyor ve kendini geliştiren oyunların yerine veya giderek artan sayıda rakip olan çevrimiçi oyun dağıtıcısıyla gitmekten ziyade, daha fazla geliştiriciyi daha çok uğraşmaya zorlayacak şekilde tasarlandı.

Steam, son on yılda PC oyunları için baskın bir platform haline geldi ve öncelikli olarak platformuna girmeye yönelik kısıtlamaları gevşeterek ve PC oyuncularının başlıkları toplayıp başlatabilmeleri için öncelikli bir hedef haline geldi. Bunların hepsi tek bir yazılım parçasından yapıldı.

Oyun analisti Steam Spy’a göre 2017 yılında Valve, sadece Steam geliri olarak 4,3 milyar dolar, mikro aktarım ve indirilebilir içerik sayıyordu.

Ancak yıllar geçtikçe, büyük oyun geliştiricileri ve yayıncıları, telif hakkı kısıtlamaları, geri ödemeler ve oyun güncellemeleri gibi işletmelerinin yönlerini daha doğrudan kontrol etmek ve ayrıca Steam’in aksi takdirde alacağı gelirden kaçınmak için kendi dağıtım kanallarını oluşturdular.

Blizzard, EA, Epic ve Ubisoft şimdi kendi yazılımlarını  kullanıyor ve Valve etkisi azalmaya başladı.

Buna ek olarak, Valve’nın kendisi, kendi platformunda şiddet, nefret dolu ve diğer şüpheli içerikler sunma konusundaki giderek artan lak tutumuyla ilgili tartışmalara karışmışken, Itchio gibi daha küçük, daha küratörlü oyun dağıtıcıları, özellikle büyük isim için popüler alternatifler haline geldi. indie oyun yapımcıları.

Ayrıca, Steam ile rekabet edebilecek sosyal altyapıya sahip bir şirket olan belki de oyun sohbet platformu Discord, yakın zamanda kendi Steam yarışmacısını piyasaya sürdü ve Valve’in pazarının hakimiyetine karşı başka bir varoluşsal tehdit oluşturdu.

Bütün bunlar Steam için tehlikeli bir durum kadar ekler. En büyük PC oyunu pazarı olmasına rağmen, 150 milyondan fazla kayıtlı kullanıcısı olan şirket, defnelerinin üzerinde duramayacağını açıkça kabul ediyor.

Valve, yerleşik sosyal avantajını kaybetmemek için Discord’un bazı sosyal özelliklerini ödünç almaya başladı ve kısa bir süre sonra dünyanın en büyük oyun pazarı olan Çin’deki mağazasını piyasaya sürmeyi planlıyor. Ancak, Steam gelirini geliştiricilere daha cömert olarak değiştirmek, geliştiricileri mutlu etmek ve etrafta dolaşmak için son derece etkili bir stratejidir.

Dell, Korsanların Müşteri Bilgilerini Çaldığını Açıkladı!

Etiketler

SafakB

Ben Enes Şafak 18 yaşımdayım 29 Eylül 1999 doğumluyum bilişim işlerine olan merakımdan dolayı 5 yıldır internet siteleri açıyorum kendimi geliştirmeye çalışıyorum bu nedenle Açık Öğretimde Bilişim Teknolojileri alanında Web Programlama öğreniyorum ve boş vakitlerimde kişisel bloğum olan Enessafak.com.tr’de paylaşımlar yapıyorum.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kapalı