Genel

Çin Hükümeti Tarifeleri Askıya Aldıktan Sonra Tesla Fiyatları Düştü!

Çin hükümet yetkililerinin Cuma günü yaptıkları açıklamaya göre, Çin, iki ülke son ticaret savaşının bir kararını almaya çalışırken, ithal ABD arabalarına yüzde 25’lik bir gümrük vergisini geçici olarak düşürecek. Buradaki hükümet iki taraf arasındaki tırmanışın bir parçası olarak bu yıl başlarında yüzde 15’lik bir ithalat vergisine yüzde 25’lik bir tarife sahipti.

Değişiklikler 1 Ocak’ta yürürlüğe girecek. Sonuç olarak Tesla, Model S ve Model X’deki fiyatları daha sonra sırasıyla 15.200 dolar ve 9.400 dolar seviyesine düşürdü. Şirketin en ucuz arabası olan Model 3, Çin’in ön siparişi için kullanılabilir, ancak teslimatlar 2019 ilkbaharına kadar başlamayacak.

Hareket, Başkan Trump’ın ayrıntılar olmadan, Çin’in otomobillerde tarifeyi “azaltacağı ve kaldırdığı” Twitter’dan iki hafta sonra geldi. Bildirisi, Çin’in cumhurbaşkanı Xi Jinping ile G20 sonrası bir zirve yemeğini izledi ve ertesi gün kabine üyeleri ve danışmanlar arasından, eğer varsa, hangi değişikliklerin yürürlüğe girebileceğine ilişkin olarak rekabetçi yorumlar sunan bir karmaşa başlattı.

Pekin’de hükümetin yüzde 25’lik tarife yüklemesinden sonra bu yaz Çin’deki Tesla fiyatlarını 250.000 yuan (ya da yaklaşık 22.600 $ ila 37.600 $) seviyesine çıkardı. Ancak şirket bu fiyatların düşürülmesi ve sarkan satışların raporları arasında ithalat vergisinin bir miktarını tüketerek Kasım ayında hafif bir yükseliş yaşadı. Tesla, bu yaz Çin’deki üçüncü Gigafactory’yi kurmak için bir anlaşmaya da imza attı. Bu da şirketin sonunda otomobilleri yerel olarak üretebileceği ve tarife etrafında tamamen yer alabileceği anlamına geliyor. Ancak üretimin en erken 2019’a kadar başlaması planlanmıyor.

Çin’de otomobil satışları bu yıl yönetim kurulunda düştü. Ülke, ticaret savaşından dolayı yaklaşık 30 yıl içinde ilk satış düşüşünü gösteriyor, ancak Çin ekonomisinin nihayetinde yoğun bir büyüme döneminden sonra soğuması da söz konusu.

Eklenen tarifenin Tesla üzerinde belirgin bir etkisi olsa da, Mercedes-Benz’in ana şirketi olan BMW ve Daimler’e en fazla zarar verdi. İki Alman otomobil üreticisi, Çin’e daha fazla ABD yapımı araba ihraç ettiler. BMW geçtiğimiz günlerde Çin’in misilleme tarifesinin şirkete 300 milyon dolardan fazla mal olduğunu söyledi.

Windows 10 Simge Tasarım Revizyonu Alıyor

Etiketler

SafakB

Ben Enes Şafak 18 yaşımdayım 29 Eylül 1999 doğumluyum bilişim işlerine olan merakımdan dolayı 5 yıldır internet siteleri açıyorum kendimi geliştirmeye çalışıyorum bu nedenle Açık Öğretimde Bilişim Teknolojileri alanında Web Programlama öğreniyorum ve boş vakitlerimde kişisel bloğum olan Enessafak.com.tr’de paylaşımlar yapıyorum.

İlgili Makaleler

2 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kapalı